Datasheet Texas Instruments LM5088QMH-2/NOPB — Ficha de datos

FabricanteTexas Instruments
SerieLM5088-Q1
Numero de parteLM5088QMH-2/NOPB
Datasheet Texas Instruments LM5088QMH-2/NOPB

Automotriz Grado 4.5-75V Wide Vin, controlador de corriente no síncrono en modo actual 16-HTSSOP -40 a 125

Hojas de datos

LM5088, LM5088-Q1 Wide Input Range Non-Synchronous Buck Controller datasheet
PDF, 1.4 Mb, Revisión: I, Archivo publicado: agosto 8, 2014
Extracto del documento

Precios

Estado

Estado del ciclo de vidaActivo (Recomendado para nuevos diseños)
Disponibilidad de muestra del fabricante

Embalaje

Pin1616
Package TypePWPPWP
Industry STD TermHTSSOPHTSSOP
JEDEC CodeR-PDSO-GR-PDSO-G
Package QTY9292
CarrierTUBETUBE
Device MarkingLM5088QMH-2
Width (mm)4.44.4
Length (mm)55
Thickness (mm)11
Pitch (mm).65.65
Max Height (mm)1.21.2
Mechanical DataDescargarDescargar

Paramétricos

Control ModeCurrent Mode
Duty Cycle(Max)100 %
Iout(Max)10 A
Iq(Typ)3.8 mA
Number of Phases1
Operating Temperature Range-40 to 125 C
Package GroupHTSSOP
RatingAutomotive
Regulated Outputs1
Special FeaturesAdjustable Current Limit,Enable,Frequency Synchronization
Switching Frequency(Max)1000 kHz
Switching Frequency(Min)50 kHz
TypeController
Vin(Max)75 V
Vin(Min)4.5 V
Vout(Max)70 V
Vout(Min)1.205 V

Plan ecológico

RoHSObediente

Kits de diseño y Módulos de evaluación

  • Evaluation Modules & Boards: LM5088MH-2EVAL
    LM5088-2 - Wide Input Range Non-Synchronous Buck Controller with Hiccup Mode Restart
    Estado del ciclo de vida: Activo (Recomendado para nuevos diseños)
  • Evaluation Modules & Boards: LM5088MH-1EVAL
    LM5088-1 - Wide Input Range Non-Synchronous Buck Controller with Dithering Evaluation Module
    Estado del ciclo de vida: Activo (Recomendado para nuevos diseños)

Notas de aplicación

  • Improve Power Converter Reliability Using Hiccup-Mode Current Limiting
    PDF, 480 Kb, Archivo publicado: mayo 11, 2009
  • Load Dump and Cranking Protection for Automotive Backlight LED Power Supply (Rev. A)
    PDF, 195 Kb, Revisión: A, Archivo publicado: marzo 16, 2015
    Automotive electronic systems can be subjected to wide input voltage variations resulting from cold cranking and load dump conditions. The need for over voltage protection is particularly common in automotive 12 V and 24 V systems where peak load dump transients can be as high as 60 V. Cranking condition sags the battery voltage to a low value when the battery is supplying current to an electric s
  • Reduce buck-converter EMI and voltage stress by minimizing inductive parasitics
    PDF, 926 Kb, Archivo publicado: jul 21, 2016

Linea modelo

Clasificación del fabricante

  • Semiconductors > Power Management > Non-isolated DC/DC Switching Regulator > Step-Down (Buck) > Buck Controller (External Switch)

Otros nombres:

LM5088QMH2/NOPB, LM5088QMH 2/NOPB